Hledejte na tadesco.org

Archiv

Nejnovější zprávy

  • Přejeme všem krásné dny
    Přejeme všem krásné dny

    Přejeme všem krásné dny

  • Lidé bez duše se nemohou probudit
    Lidé bez duše se nemohou probudit

    Lidé bez duše se nemohou probudit

  • Za Ficovým odletem do Moskvy by měla být výměna názorů se Zelenským za zavřenými dveřmi
    Za Ficovým odletem do Moskvy by měla být výměna názorů se Zelenským za zavřenými dveřmi

    Za Ficovým odletem do Moskvy by měla být výměna názorů se Zelenským za zavřenými dveřmi

  • Změna paradigmatu: Řím a Izrael se hroutí, zatímco Osmanská říše ožívá
    Změna paradigmatu: Řím a Izrael se hroutí, zatímco Osmanská říše ožívá

    Změna paradigmatu: Řím a Izrael se hroutí, zatímco Osmanská říše ožívá

Související zprávy

  • Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 2/2
    Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 2/2

    Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 2/2

  • Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 1/2
    Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 1/2

    Zachraňme POLICII aneb trocha historie – Díl 1/2

  • Nyní je důležité pro všechny uvědomění: Babiš versus Pavel
    Nyní je důležité pro všechny uvědomění: Babiš versus Pavel

    Nyní je důležité pro všechny uvědomění: Babiš versus Pavel

  • POZOR: Ultimátum. Ultimátum????? Ultimátum!!!!
    POZOR: Ultimátum. Ultimátum????? Ultimátum!!!!

    POZOR: Ultimátum. Ultimátum????? Ultimátum!!!!

Dekrety E. Beneše nelze prolomit

…..napsal do komentářů náš diskutující čtenář, a protože na diskuzní příspěvek to bylo příliš dlouhé, dávám jako článek. Moc Vám děkujeme za tento úderný dokument a zveřejňujeme. Ano víme, že se nedají prolomit, ale snahy deep state tu neustále jsou. Chtějí kompletně roztříštit českou republiku a hlavně mají zájem, aby zanikla…..

00:54

Díky za zprávu. Hned jsem si vyhledal Postupimskou konferenci ze srpna 1945. Je to tam jak se píše.To vymyslela skutečně Anglie (odsun) Chamberlein, který přesvědčil vlády USA a SSSR. A ty to akceptovaly jako výhodné řešení. Píše se tam i o náhradách škod. Zajímavý protokol. Podívej se na něj.
Odsun Němců po 2. světové válce (doposud málokdo z nás ví):
Přeposílám všem tento náramně důležitý email, ze kterého je vidět, jak neznalost důležitých faktů z dějin svého národa z nás dělá opravdu možná úmyslně neinformované a tedy hloupé a poddajné občany.

Myslím, že by Vás to mohlo zajímat. Nevím proto, proč se tak důležitá fakta musí šířit jen po internetu!
Mělo se to pokaždé povinně objevit v tisku hned po všech těch kecech a omluvách našich vrcholových politiků Němcům, aby už navždy zavřeli zobák zejména revanšisti a aby bylo o odsunu sudetských Němců všem Čechům, ale i Sudeťákům už konečně vše naprosto jasné a nezvratné!

Základní myšlenku k nucenému odsunu tzv. sudetských Němců totiž nevymyslel prezident Beneš, ale vznesl a také prosadil Neville Chamberlain za tehdejší Anglii.
Právě Chamberlain totiž navrhl, aby po válce byly odsunuty do Německa všechny německé menšiny z tehdejšího Československa a Polska, aby se tento etnický problém vyřešil už jednou pro vždy, tak jak se to předtím stalo mezi Řeckem a Tureckem.

[wp_ad_camp_2]

Anglická konzervativní strana tuto jeho myšlenku přijala a také ji pomohla plně prosadit u spojenců.
Britská vláda totiž přesvědčila vládu USA i SSSR o výhodách tohoto řešení a výsledkem byl pro všechny závazný Protokol Postupimské Konference z 2. srpna 1945.
Nucený odsun byl proveden právě na jeho základě. Tehdejší náš prezident Beneš by nebyl vůbec nic docílil, kdyby zde nebyla primární vůle hostitelské britské vlády.
Návrh odsunu Němců byl výlučně z její vlastní iniciativy. Jinými slovy, bez britské vlády by se prezident Beneš v tomto směru namáhal asi zcela marně. Je totiž zcela samozřejmé, že Československo nemohlo Němce jen tak z vlastní vůle vyhostit, poněvadž je museli přijmout tehdejší spojenci, kteří jako vítězné
mocnosti tehdy okupačně vládli jak v Německu, tak v Rakousku.

Samotný odsun logisticky připravila právě jejich Mezispojenecká Komise v Německu.
Němci byli postupně a plánovitě odsunuti do americké a ruské zóny, podle přesného a závazného plánu převážně během roku 1946. Československo odsun vůbec nenavrhlo a tedy ani nezpůsobilo. Nemá tedy za něj logicky ani žádnou právní a hmotnou odpovědnost.

Odsun se konal pod přísným dohledem Mezispojenecké Komise a Československu se tehdy dostalo dokonce veřejného uznání za jeho humánní a kompletní provedení.
Jakékoliv nároky ohledně odsunu by tedy německá vláda a skutečně poškození Němci měli předložit a uplatňovat tehdejším vítězným mocnostem = USA, Velké Británii a Rusku. Vládní kruhy v Německu a Sudeťáci ovšem nejsou naivní a tak periodicky vznáší své domnělé nároky vždy jen na Českou
republiku.

Ovšem vždy pouze prohlášeními německých politiků, nikoli normální úřední a soudní cestou. Předpokládají zřejmě, že Češi si z neinformovanosti nechají snadněji cokoliv namluvit a budou tak zbrkle jednat dokonce proti vlastním zájmům.

[wp_ad_camp_2]

O to se asi z naprosté neinformovanosti pokusil jak Havel, tak Nečas i Schwarzenberg. Co když ale to nebylo z neinformovanosti ale úplně z jiných postranních zájmů?
Německo a Němci totiž právě na základě oné dohody vítězných mocností nemají už možnost vznášet žádné hmotné, ani finanční nároky plynoucí z nuceného vysídlení, poněvadž Německo je doposud stále vázáno smlouvou mezi ním a spojenci z 26.května 1952, doplněnou a později ještě ratifikovanou v Paříži 23. října 1954 (Convention on the Settlement of Matters Arising out of the War and Occupation,
signed at Bonn on 26, May 1952, as amended by Schedule IV to the Protocol; on the Termination of The Occupation Regime in the Federal Republic of Germany, signed in Paris on 23. October 1954) 332UNTS 219.

Podle kapitoly 6, článku 3, této smlouvy Německo nemůže už nikdy uplatnit námitky proti spojeneckým státům ani jednotlivcům vzhledem k trvalému zabavení německého majetku, který převzali spojenci či jednotlivci jako reparace, nebo jako přímý následek jimi vyvolané války.
Podle kapitoly 8, článku 1 této dohody němečtí příslušníci nemůžou už nikdy uplatňovat žádné hmotné ani finanční nároky proti spojencům a jejich občanům a takové nároky nemohou být už nikdy projednávány ani německými soudy.

Podle článku 3 téže kapitoly, Německo, nebo jeho příslušníci nemůžou už nikdy uplatňovat žádné nároky proti spojencům a jejich příslušníkům, které vznikly z jakýchkoliv jejich činů nebo opomenutím mezi koncem války od 5. května 1945 až do nabytí ratifikační platnosti této smlouvy 5. května 1955!
Jak je tedy jasně patrno z uvedené smlouvy, veškerý majetek německé vlády a jednotlivých Němců na území Československa přešel do plného vlastnictví Československa a jeho občanů jako povinná splátka na reparace za všechny válečné škody způsobené právě Němci.

[wp_ad_camp_2]

Skutečné válečné škody způsobené Československu Německem přitom vysoko přesahují zmíněný zabavený německý majetek.
Německo navíc dodnes nezaplatilo Československu jakoukoliv náhradu za tyto škody navíc a je tedy dodnes obrovským dlužníkem České i Slovenské republiky, nikoliv naopak.
Prof. Dr. George E. Glos J.S.D. (Yale)
http://www.lidice.cz/obec/historie/komentar.html
Co právě o tom všem svým občanům už tehdy nedlouho po válce jasně kladl na srdce právě prezident E. Beneš:

Vážení spoluobčané,
v nedávné době jsem podepsal historicky významné dokumenty pro naši Československou republiku, to jest, dekrety prezidenta Československé republiky.
Tyto dokumenty nám dávají naději, že se již nikdy nebudou opakovat tragické události let 1938 a 1939.
Vědom si neblahých zkušeností národa, zejména z této druhé světové války, zanechávám Vám odkaz, ve kterém Vás varuji před všemi možnými dalšími požadavky za znovuosídlení našeho pohraničí sudetskými Němci, kteří byli po právu na základě nejen mých dekretů z naší republiky odsunuti.
Může se stát, že mé dekrety vydané právě z rozhodnutí vítězných mocností druhé světové války, budou odstupem času revanšisty prohlašovány za neplatné.
Může se stát, že se najdou „čeští vlastenci“, kteří se budou sudetským Němcům za jejich odsun omlouvat a že budou nakloněni otázce jejich návratu.
Nenechte se oklamat a jejich návratu nedopusťte. Hitlerové odchází, avšak snaha o znovu ovládnutí Evropy Německem stále zůstává.
Mohou se najít i vlastizrádci, kteří budou opět usilovat i o odtržení Slovenska od České republiky. Bylo by to pošlapání odkazu našeho prvního prezidenta Československé republiky T.G. Masaryka a spoluzakladatele M.R.Štefánika. Vedlo by to k zániku obou našich národů.
Nezapomeňte, že mé dekrety se týkaly i potrestání vlastizrádců, že mají trvalou platnost a potrestejte všechny případné vlastizrádce ať je to kdokoliv a v kterékoliv době.
Váš dr. Edvard BENEŠ, Praha, květen 1947

Text překopírován z diskuze. Moc děkujeme ještě jednou.

 

[wp_ad_camp_2]

Líbil se vám článek? Pošlete ho dál
46 Komentáře
Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
CZK
CZK
18.2.2020 10:22

Mám trochu problém s tím, že o odsunu původně rozhodl Chamberlain, protože umřel v listopadu 1940 v červenci 1940 došlo k velké letecké bitvě mezi Německem a Anglií. A tak si myslím, že měl Chamberlain jiné starosti, nežli řešit odsun Němců z Československa.

Jinak jsem si povšiml, že žádný z odsunutých Němců nežije ve stanu na louce, protože by neměl kam složit hlavu. Všichni mají kde bydlet a pokud ještě žijí, tak pobírají důchod. Jinak řečeno – chci říct: Nerýpejme se v tom, žijme své životy v radosti, zdraví a přátelství. Jakékoli „napravování křivd“ z minulosti způsobí nové křivdy v současnosti. A takto to může pokračovat donekonečna.

Ivan
Ivan
Odpověď na  CZK
19.2.2020 20:45

Bravo CZK, taky nás ti odsunutí v Nemecku stále jeste casto vásnive nenávidí, aspon ti starsí, na pr v Bad Filbelu v Hessenu se to jimi hemzí, pripadal jsem si tam vzdycky jako na horké plotne, ale zijí si tam v pekných vilách, nejakou nouzi nelze pozorovat. Jsou asi zatrpklí, pokud u nás prisli treba o vetsí majetky, kdoz by se jim divil. Skutecné ultrapravicové nenávistníky jsem v Nemcích potkal taky, jeden zubar v Bad Neuenahru poblíze Bonnu me zacal prímo v cekárne „obstastnovat“ kousavými narázkami na to ze jsem z Cech, a jako co tam vlastne chci a podobne. Pri odchodu jsem ho seknul zpátky a sdelil mu, ze jsem z neho „práve ztratil apetýt k jídlu aspon na ctrnáct dní“ , nacez jsem za vseoboecného hlasitého smíchu celé cekárny energicky otevrel dvere a vypochodoval ven. No bral jsem to proste s humorem a prílis se me to ani netklo, a pro primerené provokativní scény jsem mel smysl vzdycky.

Izairi
Izairi
18.2.2020 10:09

Ivan:
1:protože první to když začala válka udělali oni nám. Osídlili pohraničí
a čechy násilně vystěhovali.Říkala
mi to známá,která byla sice ještě dítě,
ale dobře si pamatuje na plačící paní s malou
holčíčkou,která říkala,že si ani
nemohly nic s sebou vzít a že,a teď pozor,jí ani nedovolili vyndat z
trouby buchty,které zrovna dopekla.
To znamená,že tam vtrhli bez předchozího varování a teď budou žvanit,že jsme je po válce
odsunuli? Jo,poslali
jsme je domů,oni totiž měli německé
(říšské)státní občanství,tak co by
tu dělali? Ti co přijali naše státní
občanství nikam nemuseli.
Anan má pravdu, Československo
rozdělili ti nahoře, nás čechů a slováků
se nikdo neptal.

Ivan
Ivan
Odpověď na  Izairi
19.2.2020 20:22

Ze oni udelali toez nám vím a nikdy jsem to nepopíral. Docetl jsem se o tom v v literární odkazu svédské hrabenky Ameli Posseové, která u nás zila provdaná za ceského umelce. Ja´neríkám: oni nebyli lepsí, spíse ríkám: proc jsme my nebyli lepsí? Ríkám: vratme jedenkazdý co jsem komu vzali a ocekávám totez i od toho druhého. Písi prece jasne, ze si preji duslednou reparaci nám se strany Nemcu. To Vám jeste nestací?

Co nezaznělo
Co nezaznělo
18.2.2020 08:22

Co nezaznělo: Argument Nejvyššího soudu v Karlsruhe, kde je namítáno, že kapitulaci nabídla pouze část armády, podstatná část nikoliv, tudíž není jasný právní názor na vítěze…. Tento soud považuje dosud za platné hranice z Mnichova… Pokud by byla mírová smlouva, dalo by to i právní základ pro budoucno. Pokud jde o válečný stav a někdo řeší majetky nepřítele, tak… Předpokládá to ovšem právní stát a demokracii, tj. správu na úrovni rodiny a obce, kde musí zase platit souhlas všech a pouze není-li dosažitelný, řídit se soudem…

Maja
Maja
18.2.2020 07:50

Souhlasím s marmaris. Tady nejde o „prolomení“ Benešových dekretů. Němci nás de-facto tlačí pomalu ale jistě do toho, že sami cítíme vinu za jejich odsun a dělají ze sebe oběti a nás se snaží vykreslit jako viníky nebo minimálně spoluviníky na zvěrstvech WWII. Jde to krok po kroku – přepisování dějin, pomníky, omluva ČR za holokaust, atd. Takže nakonec sami a dobrovolně Sudety vrátíme. Benešovy dekrety zrušíme sami nebo je takříkajíc obejdeme. Tedy ne my všichni, ale naše „vlastenecká“ vláda, která na tom intenzivně pracuje již několik let spolu s Němci.

marmaris
marmaris
18.2.2020 01:49

Lze je prolomit. Jak už se stalo v poslední době v případu nacisty Walderode https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2854361-potvrzeni-restitucnich-naroku-rodu-walderode-prolamuje-benesovy-dekrety-tvrdi nebo v mnoha dřívějších případech (Lucerna – Havel, Schwarzenberk a jeho podivné právní manipulace https://www.prvnizpravy.cz/sloupky.php?id=6acab86e-cfce-11e0-8ec4-00259038e91e. Další věc v pořadí jsou požadavky rodu Lichtenštejnů na majetky nesmírné hodnoty. Sudeťáci jsou v závěsu. Ono je to totiž vymyšleno tak, že majetek bude vydán českými soudy dobrovolně a ona prasárna bude schválena politickou sebrankou k tomu účelu zafinancovanou, ostatně už je to v běhu. Jak říkají Sudeťáci, Češi nám ten majetek vydají dobrovolně sami. A tím pádem budou obejity Benešovy dekrety těmi, které měly chránit. Udělají to jednoduše čeští vlastizrádci, tj. ti, kteří vystudovali například v zahraničí a mylně se domnívají, že jsou „cosi lepšího“ než Češi. Doufám, že se jim to bohatě vrátí.

Mirec
Mirec
Odpověď na  marmaris
18.2.2020 07:34

kto na sudoch s vyraznym nosom napomaha – co dobre od nich za celu historiu ocakavame ?

Ivan
Ivan
18.2.2020 01:42

a Slovensko se odpojilo v podstate na vlastní prání, nebo ne? Nebylo treba zrazovat odkaz TGM.

Anan
Anan
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 07:39

Ne, bylo to naplanovane
é, vynucené a bez referenda

Ivan
Ivan
Odpověď na  Anan
19.2.2020 20:13

Kéz by tomu tak bylo, sám bych samozrejme radeji videl Slovensko jako soucást spojeného státu s Cechami.

Sims.
Sims.
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 10:27

Nesmíte zapomínat na určité danosti – možná existence státu je podmíněna alespoň 5 mil. obyvatel. To Slovensko jen tak tak splnilo,. Čechy měly 10 mil. obyvatel. Takže naplnění, že se malý patnáctimilionový stát rozpadl na dva menší celky na hranici možnosti být státem se moc hodilo do karet evropským predátorům. A to se jim ještě zadařilo, že nemáme stejnou měnu, podařilo se zpočátku oba národy rozeštvat. Rovnalo se to až časem, když Slováci začali jezdit do Čech pracovat a studovat, pořádat kdejaké soutěže apod. Zkrátka na roztříštěném území se lépe vládne. Proč myslíte, že EU nepřeje uskupení V4, zkuste hádat. Napovím – v jednotě je síla.

Hanka
Hanka
Odpověď na  Sims.
18.2.2020 17:14

Plne súhlasím so Sims., slovanské národy potrebujú čo najviac roztrieštiť.
Preto bola napadnutá, rozdrobená aj bývalá Juho-slávia. Mali sme štastie, že sa to u nás zaobišlo bez bombardovania. Potrebujú menšie ekonomické celky závislé od vonkajších zdrojov.

Nemám rada politikov. No sem-tam sa dostanú do éteru zaujímavé informácie. Slovensko je tak malá ekonomika, že EU ju používa ako vzorový model na testovanie (preto tých 5 mil. obyvateľov). Nariadenia, zákony, zmeny v daniach sa v malej ekonomike veľmi rýchlo zobrazia. Podľa výsledkov potom aplikujú tieto zmeny postupne aj do väčších ekonomík. Príklad? Všade média hovoria o zdražovaní potravín v Čechách, vraj to súvisí so zvyšovaním DPH na potraviny v Eurozóne. Na Slovensku je 20% daň zavedená už dávno. A tak by sa dalo hovoriť o veľa veciach. Treba počúvať a čítať medzi riadkami.

Je tu vôbec niekto, kto sa vyjadruje k benešovým dekrétom a ako to vtedy bolo na základe vlastných skúseností alebo to má aspoň naštudované? Alebo tuná prítomní diskutujúci tu popisujete iba svoje myšlienky a pocity ako by ste to chceli mať? Si zapamätajte, vždy si začnú na majetky nárokovať chamtivci, ktorí cítia a chcú využiť príležitosť. Tí, skutočné okradnutí a poškodení sa k náhrade škody nikdy nedostanú. Ich krivda a utrpenie sú vždy znásilnené a zneužité. Tak to na tomto svete chodí.

Ivan
Ivan
18.2.2020 01:40

jeste jeden legracní detail, který mne v souvislosti napadl. Pri takovém, jak jsem rekl, hypotetickém vyjednávání o reparacích, bych sám nabídl – a zádal – pouze kontanty, to jest peníze, zádné obchodní dohody ci výhody, touto cestou bysme z toho totiz vysli se suchou hubou a byli jako vzdy kolosálne osizeni, ale to uz jen jako detail k pobavení.

Ivan
Ivan
18.2.2020 01:32

Jo jinak se vsím souhlasím, co jste práve napsal, ale taky vidím, ze se pod ne Benes podepsal osobne a ze za ne tudíz prevzal také osobní zodpovednost (za nás stát). Takze Nemci nemohou uplatnovat nároky a námitky, jo, jenze mohou nicméne namítat, to jim nikdo nemuze vzít a to také zrejme delají (=coz znamená, ze nás pokracují v oznacování za zlodeje). Ze tu válku zpískali sami a ze u nás napáchali dokonce víc skod nez nez kolik jich po válce sami utrpeli, v podstate také nepomuze. Jde tady totiz o morální sofisma typu: kradl jsi ty, tudíz te ted „plným právem“ okradu i já. Coz je morálne neobhajitelné tvrzení. Jednou ukradl a nevrátil = navzdy zlodejem, punkt. Teoretický obhajitelné resení by bylo jiste nabídnout Nemecku z vlastní iniciativy nótu k uhrazení za napáchané skody s príslibem vlastního zenerósního uhrazení nároku Nemcu (bez ohledu na to co dotycná postupimská dohoda ríká, ta je s dovolením opravdu nevýznamná, významný je pouze morální smysl naseho – i jejich! – jednání). A zdá se dokonce ze se to i doopravdy uz stalo, a Nemci to asi ignorovali, ackoli nic konkrétního o tom sám nevím. Zejména kdyz nase skody a nároky by prevysovaly nároky Nemcu, o to by to bylo pro nás snadnejsí. Jestlize by Nemci odmítli nasim nárokum vyhovet, mohli bychom konecne pokrcit rameny, pronést pockáme tedy az… Číst vice »

EvaHonza
EvaHonza
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 08:30

Milý Ivane, já se jako zloděj necítím (a ani nikdo z mého okolí) a ani nesouhlasím s kolektivní vinou. V tomto jede každý sám za sebe, začít tu kázat o morálce a vinit celý stát a celý národ (píšete pořád – my, my … piště raději jen o sobě a ev své rodině) za něco, co páchal každý sám dle své mravnosti a charakteru, je cesta k nespravedlivému očerňování, dalšímu rozeštvávání a dalšímu porušování jednoty národa – a v současnosti je víc než nutné, abychom byli jednotní, jak jako národ, tak jako Slované.
Výčitky necítím, Němce zkrátka dohnala karma. Rozpoutat válku je zlo na stovky generací, které nikam nezmizí a bude je pronásledovat.

Ivan
Ivan
Odpověď na  EvaHonza
19.2.2020 20:11

Výcitek necítíte coz je porád „up to you“ a ac jsem hovoril v plurálu mel jsem na mysli fakticky práve tu individuální vinu. Chci jen aby ten kdo bral vrátil v nejlepsím prípade zpet co vzal, a hlavne aby se nevymlouval na to, ze ten okradený nese nejakou, treba i jakkololi velkou vinu – taková okolnost doopravdy neznamená zádné dovolení, abych se dotycnému mstili cestou stejného poklesku. Nezlob se na mne, ale pripadá mi to jako ubohost.

Nenávidet mne kvuli tomu nemusíte, sám nepocituji nenávist k nikomu z tech, kteí se na této kalné hre podíleli. Celá 2.svet válka byla jiste kalná hra. Delali to na svou zodpovednost. Dovolil jsem si jen tu „drzost“, ze jsem upozornil na aspekty veci, o kterých se u nás nerado mluví.

Pavel
Pavel
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 09:30

Ivane Ivane – všechny nároky odsunutých Němců anebo nároky Československa na uhrazení nám způsobených válečných škod ze strany Německa byly vyřešeny smlouvou mezi Československem a Spolkovou republikou Německo tuším v roce 1973-1975. Bylo to dojednáno za vlády Husáka a Německo se oficiálně zavázalo již nikdy nevznášet žádné nároky na Československo a česká strana se zavázala zapomenout na vymáhání válečných škod. Takže ať bylo před tím cokoliv, tak v roce 1973-1975 bylo uzavřeno. Na základě této dohody pak Československo mohlo začít legálně prodávat majetek sudetských Němců do Českých rukou. Takže každý kdo koupil nějaký dům po Němcích po tomto datu jej získal právem a nemusí se bát, že o něj přijde.

Ivan
Ivan
Odpověď na  Pavel
19.2.2020 21:39

Sice Vàs chápu, ale Vase stanovisko mi prece jen pripadá jako emocionálne zaseklé. Takhle se problémy neresí, nýrz v nejhorsím prípade kumulují.

Ivan
Ivan
Odpověď na  Pavel
19.2.2020 22:07

Pavle, díky za presnou vhodnou informaci a propo, a alespon nemecké reparace tím pádem nejsou aktuální, budiz. Jiná otázka je, jak dalece primerene jsme byli v tom prípade sami odskodneni. Ze svého pohledu obycekného cloveka bych ovsem nejspís rekl, ze nás vzali na hul. Byla ta smlouva verejná vcetne polozek odskodnení? Za Husáka? Asi ne. O historicko politickou diskuzi mi tady ovsem neslo. Zbyl tady totiz ten puvodní kámen úrazu, pozadavky jednotlivých osob ze Sudet. Zavázala se snad Spolková Republika, ze sama z resursu vlastních danových polplatníku jednotlive odskodní jedenkazdého Sudetáka vyhozeného ze Sudet? Nemecký stát mohl za sebe slíbit v podtsate cokoli, jiná vec je zdali tyto osobe skutecne odskodneny byly – at uz kýmkoliv a kdykoli. Ten dojem zrovna nemám. Coz jest dosti zlé: Husák akceptoval za jakýchsi podmínek, které zde nevyplývají, ze se vzdá za svuj stát dalsího odskodnení (ehm ehm to mi zní dosti nebezpecne). Je zde fakticky tedy rec o zrusení nároku nemeckého státu vuci Ceskoslovensku – jo práve, jenze tady neslo o nároky nemeckého státu, nýbrz jejích jednotliych obcanu. Co vlastne Nemecko jako takové utrpelo odsunem? Ze jim museli dát najíst a ubytovat je v barácích? A dál? Takze bohuzel moje teoretická morální úvaha o poskozených (na plnou hubu tedy okradených) Sudetácích tady bude strasit i nadále. Bohuzel. Kdyhby ti obcané byli opravdu spokojeni s právním vynálezem svého státu… Číst vice »

Jan
Jan
Odpověď na  Ivan
19.2.2020 11:01

To je ten trik sudetskych revansistu, vyvlastnenych kolaborantu, Nemcu a jejich pomahacu u nas. Zrusit Benesovy dekrety. Jako by to byl cesky problem! Uz to pojmenovani, ze jsou to ‚Benesovy dekrety‘ z Benese delaji jako autora dekretu vinika.
Ve skutecnosti byl Benes pouha exekutiva pro zavery Postupimske konference, ktera rozhodla o odsunu (withdrawal) Nemcu! Prelozeno jako stazeni, odsunuti (ne vyhnani!), odstraneni Nemcu z uzemi. K tomu ucelu vypracoval Benes ony Dekrety se svolenim viteznych mocnosti. On byl tedy vykonavatel rozhodnuti konference v Postupimi u nas. Ty vitezne mocnosti, ktere rozhodly jsou ted naprosto v diskusi opomijeny, vinikem zustava pouze Benes. Proc? Bylo by to zpochybneni a snaha o zmenu rozhodnuti konference a soucasne pokus o revizi vysledku 2. svetove valky, kde vitezi porazenym diktovali. Tenkrat porazeny se dnes domaha revize dusledku 2. svet. valky! Stejne jako Japonsko chce cast Kuril dostat od Ruska zpatky!
Tohle ovsem by musela media i politici roztrhat! Ne ovsem nase media, ta zivi jakekoliv napeti a konflikty ve spolecnosti! Pomahaji jim v tom zradcove a revansisti Cernoprdi, Top09 a dalsi.

Mirec
Mirec
18.2.2020 01:11

Je to skvela info. ….az na ten detail, ze Benes ho dal zlikvidovat, hrozila mu blamaz za rozkradnutie financnej zbierky (ruleta/hazardne hry) „…a spoluzakladatele M.R.Štefánika“

Ivan
Ivan
18.2.2020 01:04

no dobre, ale proc je pritom museli za kazdou cenu okrást o vsechno co meli? Je mi zatezko to morálne akceptovat, zlodeje netoleruji. Chte nechte jsme tedy pri tom fungovali jako hromadní zlodeji.

Anan
Anan
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 07:36

Přečti si to ještě jednou a celou podrobnou historii 2. sv. války. Ale ty to nechápeš a nepochopiš. Jinak díky moc za užitečné informace.

PTZ
PTZ
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 09:26

A co z toho si člověk „vezme do hrobu“?

Tomáš
Tomáš
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 10:14

Oni nás chtěli vyvraždit,dopadlo to pro ně ještě dobře.

Yooo
Yooo
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 11:55

A Vy snad verite tomu, ze ti,co se dnes domáhaji navrácení majetku, jsou přesně a výlučně ti, co byli „okradeni o vsechno“,jak pišete? Krome toho, co bylo to jejich všechno? TO bylo to, co sebrali Čechům, když je před tim z pohranici sami vyhnali. V podstatě současne vlastizradne trendy schvalujete, z pozice nejakeho moralne uvedomnelejsiho a duchovne vyspelejsiho.Ale tomu se rika duchovní pycha,milý Ivane.Z hlediska matematiky Vam v te rovnici došlo k výraznému nepomeru;udělal jste z toho nerovnici. A z lidského hlediska placate takové zhovadilosti,ze by Vám jistě leckdo vrazil par facek.Ti,kterých se to muze konkretne tykat,ze kterých by se díky tomu stali bezdomovci a žebráci by Vám nabancili urcite.
Je to zde pod SLUNCEM,ale slunickare nezeru!

Ivan
Ivan
Odpověď na  Yooo
19.2.2020 19:53

Milý clovícku, myslete si klidne co sám chcete nejlépe, to je také smyslem tohoto fóra, zde se názory nevnucují, nýbrz prezentují. Krome toho je vase úvaha prílis emocionální, nez abych ji mohl brát za objektivní prínos. A jeste krome toho viny Nemcu nepopírám, navrhnul jsem jen uskutecnení reparací z jejich strany proti príslibu z nasí, ze odskodníme Nemce odcizení majetku v souvislost s odsunem. Nemci vzali nám (a to hodne), jenze my jsme potom brali jim, cehjoz jsme se práve meli zdrzet jsem napsal, nebot to bylo morálne neobhajitelné, víc jsem ríct nechtel. A ty válecné reparace Nemcu nám po válce (nasí podezrelou chybou bylo, ze jsme se snad o ne hned po válce ani nehlásili nebo jak to vlastne bylo – a to bylo jiste promeskání pravé prílezitosti) byly zrejme mnpohem vyssí nez skody vzniklé vyhnaným (nezlobte se na mne pro ten výraz) Nemcúm po válce. A nakonec snad jeste: oznacování lidí za zrádce, kolaboranty, a superlumpy a argumentování na základe techto emocionálních termínu je sice angazovaný pamflet, nechci rovnou ríci hanopis (neb mají tyto výtky treba leccos pravdivého za základ), ale zel není to zádný klidný, objektivní rozhovor o veci. Coz by se rádo ocekávalo tady na Tadesku.

df
df
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 14:51

Ale houby s octem, nějaké umírněné jednání a ještě si myslet, že máme máslo na hlavě kvůli tomu že je někdo okradl. Múžou být rádi, že nedostali pořádnou nakládačku a nebo volovo do kožichu. „Kdo zlé strojí, nechť se zlého bojí.“

Ivan
Ivan
Odpověď na  df
19.2.2020 19:55

no jo názor je názor, dekuji za príspevek.

Tomin
Tomin
Odpověď na  Ivan
18.2.2020 23:10

Premié VB byl v roce 1945 Winston Churchill nikoli Neville Chamberlain. Taková chyba nepřispívá věrohodnosti autora.
Rovnéž datovaposelství E. Beneše do roku 1947, když dekrety jsou z roku 1945 je trapné.

Janjakal
Janjakal
Odpověď na  Tomin
19.2.2020 10:39

Mate plnou pravdu. Jsou tam takove trapne chyby (zamerne) , aby vse bylo brano jako hoax. Je to zidovina jako vse co vidime co se deje. Prectete si Protokoly sionskych zlocincu, kteri si rikaji mudrcove.